Bokbeställning

Prästgrundets Fyr

Vill du förbeställa boken så fyll i formuläret.

Priset är SEK 270:-  Frakt tillkommer med 75:- (för en bok) inom Sverige.

Betalning Bg 5705-0700 eller Swish 123 363 55 54. Märk betalning med Bok.

Skicka boken/böckerna per post (frakt tillkommer)
Jag betalar pr Bg till 5705-0700
Jag betalar med Swish till 123 363 5554

Söderhamns Kust & Skärgårdsförening presenterar

Söderhamns Skärgård

speglad i konsten

En bok framtagen på rekordtid. Idén dök upp under de sena höstmånaderna och nu är den klar. Jinger Bremberg har genomfört ett enormt arbete under de 6 månader som förflutit sedan beslut togs. Stöd har lämnats av Söderhamns kommun och Sparbanksstiftelsen. En arbetsgrupp bestående av Anders Persson, Curt Risell, Anette Palm, Lennart Andersson har stöttat Jingers arbete. Anders har varit ansvarig för layout, Curt Risell för texter, Anette för granskning, Lennart för ekonomin och projektledning, samt Jinger för insamlandet av bilder, urval, sammanställning, bildtexter och konstnärspresentationer. Ett 40-tal konstnärer kommer att vara representerade varav nästan hälften nu levande.

Vi hoppas att boken skall bli en bra gåva till födelsedagar, som julklapp och för egen del för att få andra minnesbilder från vår kära skärgård.

Lennart Andersson

Några av konstnärerna som är med i boken, här vid storsten på Stålnäs den 23 maj.

Hemsköborna som album

Skärgårdarnas Riksförbund har sedan 10 år tillbaka haft ett samarbete med Anders Persson. Anders har ritat Hemsköborna en orgionalserie som finns i Vi Skärgårdsbor. Söderhamns Skärgårdsförening svarar för distributionen av albumet. Kan beställas via talongen här till vänster. Priset är 100:- inkl moms. Frakt tillkommer. Faktura medföljer leveransen.

Lennart Andersson    Slutsåld